יישומי חומצה היאלורונית באסתטיקה רפואית Hyaluronic Acid

הגדלת שפתיים עם חומצה היאלורונית ע ידי ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה רפואית

מהי חומצה היאלורונית ?

חומצה היאלורונית מיוצרת וקיימת באופן טבעי בגוף האדם. החומצה ההיאלורונית היא המרכיב הבסיסי של העור, ואחראית לרמת הלחות המתיחות והגמישות התקינה שלו. עם הגיל, תכולת החומצה ההיאלורונית יורדת בהדרגה, וזו הסיבה שהעור הופך להיות רפוי ומחוספס. באמצעות הזרקת החומצה אפשר לשפר את מראה העור ולגרום לו להיראות צעיר יותר.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא פוליסכריד המופיע באופן טבעי בגוף האדם.

חומרי מילוי על בסיס החומצה משמשים להעלמת קמטים, הגדלה של השפתיים, פיסול אף, עיבוי והגדלת פין ועוד טיפולים בתחום הרפואה האסתטית. טיפולים אלו יעילים מאוד ומביאים לתוצאות מיידית. עם זאת, יש לחזור עליהם מדי פעם, מכיוון שהחומר המוזרק נספג ונעלם לחלוטין לאחר כשנה. זהו גם חיסרון וגם יתרון, שכן הטיפולים המשתמשים בחומר זה הם הפיכים לחלוטין.

באסתטיקה רפואית נעשה שימוש גם בחומרי טיפול נוספים, בהתאמה לנתוני המטופל וצפיותיו. לדוגמא טיפול רדיאס, סקולפטרה ואסטפיל, פרופילו ועוד.

ד"ר גינזבורג משתמש רק בחומרי מילוי מודרניים, מוכחים, שנבדקו קלינית, ובעלי פרופיל בטיחות גבוה. ניתן ליישם אותם בבטחה כמעט בכל אזורי עור הפנים, הצוואר, המחשוף, הידיים ושאר חלקי הגוף.

יתרונות 

  • תוצאה מהירה
  • השפעה צפויה וידועה
  • אי פולשניות

יישומי אסתטיקה עם חומצה היאלורונית

התוויות נגד 

  • הריון והנקה
  • זיהומים ודלקות עור
  • סרטן
  • מחלות אוטואימוניות פעילות
  • רגישות יתר לחומצה היאלורונית

מילוי קמטים באמצעות חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא מרכיב טבעי ובסיסי הנמצא בעורנו. תפקידו של מרכיב החומצה הוא לשמור על העור במצב טוב. כמות החומצה בגופנו יורדת עם הזמן ולכן העור מאבד ממוצקותו, מתייבש, מופיעים עליו קמטים וחריצים. חלקים מסויימים בפנים כגון הלחיים ושקעי העיניים מאבדים מנפחם ונראים נפולים.

הזרקת חומצה היאלורונית

ניתן להשלים את החוסר הטבעי הנוצר על ידי מתן תכשירים המכילים חומצה היאלורונית. הזרקת החומצה הוא אחד הטיפולים הפופולריים ביותר ברפואה האסתטית, שמטרתו העלמת קמטים ורענון מראה העור. הזרקת החומצה מאפשרת בין השאר:

  • להחליק ביעילות קמטים נזולביאליים (NASOLABIAL FOLD) עמוקים (הקמטים היורדים מצידי האף למטה)
  • להפחית קמטים סביב העיניים
  • לטפל גם ב "קמטי זעף" באמצע המצח
  • להעלים קמטי מריונטה (מצידי הפה לכיוון הסנטר) ועוד.

טיפול מקצועי בהזרקת חומרי מילוי מבוססי חומצה הוא הפתרון למי שרוצה לשמור מראה צעיר לאורך זמן.

מה קורה בדיוק בטיפול הזרקת חומצה ?

לפני ההליך הרופא מרדים את האזור בטיפול בקרם אלחוש מיוחד המבטיח נוחות למטופל/ת.
חומרי המילוי מבוססי החומצה מוזרקים באמצעות מחטים דקות או קנולות מיוחדות (למילוי קמטים באזור נרחב תוך כניסה מנקודה אחת בלבד) המאפשרות הזרקה מדויקת ומפחיתות את הכאב. לאחר מתן התכשיר, החומצה ההיאלורונית ניקשרת למים באזור היישום, מגדילה את נפח העור וכך מחליקה קמטים. ההליך עצמו לוקח זמן קצר והאפקט הראשון נראה מיד לאחר הטיפול. בדרך כלל המטופל.ת יכול.ה לחזור מיד לפעילות רגילה. תופעות לוואי שעלולות להופיע הן נפיחות, אדמומיות או חבורות, שנעלמות תוך מספר ימים.

החלקת קמטים עם חומצה היאלורונית היא הליך מאוד בטוח ולא מסוכן. החומר שהוזרק עובר פירוק וחילוף חומרים בהדרגה, ולכן לאחר  זמן  יש לחזור על ההליך על מנת לשמור על ההשפעה. בטיפול של ד"ר גינזבורג – התוצאה טבעית, והפנים לאחר הטיפול אינן מקבלות אפקט של מלאכותיות.

פיסול האף 

אנשים רבים אינם מרוצים ממראה האף שלהם, אך חלקם, מסיבות שונות, אינם מעוניינים בתיקון קבוע כירורגי המחייב ניתוח. למרבה המזל, ניתן להשיג את השיפור במראה האף לא רק בעזרת הליך כירורגי. טיפול נכון בחומצה היאלורונית פותח אפשרויות רבות בתחום עיצוב האף. ניתן לתקן פגמים רבים בשיטה זו. בעזרת חומצה היאלורונית ניתן, בין היתר, להרים באופן גלוי את קצה האף, להפחית את הדבשת ואי האחידות בגב/גשר האף או לשפר אסימטריה.

אחד היתרונות של פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית על פני תיקון כירורגי הוא שההליך הפיך לחלוטין לכן, אם המטופל לא יכול להתרגל למראה החדש שלו, האף יחזור למראהו המקורי לאחר זמן מה. יתרון נוסף הוא גם הבטיחות הגבוהה של שיטה זו, שבזכותה המטופל אינו צריך לדאוג מהסיכון לסיבוכים ניתוחיים, או לסבול מהחלמה ארוכת טווח, כאבים והמטומה (שטפי דם) כמו בניתוח.

פיסול אף ללא ניתוח עם חומצה היאלורונית הוא הליך מהיר ובטוח, אך הוא חייב להתבצע על ידי רופא מנוסה. רק רופא מומחה לרפואה אסתטית יוכל לעצב בבטחה את האף כך שיתאים לתווי הפנים הספציפיים של המטופל. הליך הטיפול קצר ואורך לרוב כ-30 דקות בלבד.  מספיק ביקור אחד כדי להשלים טיפול והשיג אפקט משביע רצון. 

ההשפעה ניכרת מיד לאחר הטיפול.

ההליך יכול להתבצע פעמים רבות, כל פעם שנדרש.

עיצוב שפתיים 

עיצוב שפתיים והגדלתם באמצעות חומצה היאלורונית הוא אחד מטיפולי הרפואה האסתטית הפופולאריים ביותר. השימוש בחומצה היאלורונית הוא פתרון מצוין הן לנשים שרוצות לשפר את מראה השפתיים והן לכל מי שרוצה לתקן אסימטריה או לשפר את הצורה הטבעית.

במקרים מסוימים, שינוי קטן יכול לשפר משמעותית את הפרופורציות של הפנים, ולגרום להן להיראות רעננות והרמוניות. 

הטיפול משמש גם לשיפור הלחות בשפתיים.

ראוי להזכיר שגם גברים משתמשים בטיפול זה בהיקפים משמעותיים.           

טיפול הגדלת שפתיים ועיצוב ניתן לבצע על מטופלים בכל הגילאים. זהו הטיפול הנבחר הן על ידי נשים צעירות שאינן מרוצות מצורת או נפח השפתיים שלהן, והן על ידי נשים בוגרות שמתאר השפתיים שלהן החל לדעוך עם הגיל. אפליקציה של חומצה היאלורונית באמצעות מחט היא אחת השיטות היעילות והבטוחות ביותר להגדלת וריענון השפתיים.

חומצה היאלורונית היא חומר המופיע באופן טבעי בעור, ולכן הזרקתו לרוב אינה גורמת לתופעות לוואי. לפעמים, עקב טראומה של רקמות (שנגרמת ממחט או צינורית), אנו יכולים לראות נפיחות ו/או אדמומיות, הנמשכות עד מספר ימים בלבד.

חומצה היאלורונית מתכלה בגוף בהדרגה ובזכות זאת יתרון נוסף של טיפול זה הוא הפיכות מלאה. כך שאם האפקט הסופי לא מספק את המטופל, השפתיים יחזרו למראה המקורי שלהן עם הזמן.

הליך הגדלת שפתיים מבוצע על ידי רופא מומחה באסתטיקה רפואית שכבר במהלך הייעוץ יפסול טיפול במטופלים עם התוויות נגד כגון זיהומים או דלקות. הייעוץ מכוון גם להכרת צרכי המטופל והתאמת הטיפול לפי רצון המטופל.ת.  במהלך הייעוץ ניתן לקבוע האם הציפיות לגבי האפקט הרצוי הן מציאותיות וברות השגה. 

אצל ד"ר גינזבורג אנו מנסים להשיג את האפקט האסתטי הטוב והמתאים ביותר, תוך התחשבות בשאיפות המטופל, כך שהתוצאה נראית טבעית ככול האפשר.

ההליך מתבצע בהרדמה מקומית לאחר מריחת קרם אלחוש מיוחד. לאחר מכן, התכשיר, לרוב בתוספת חומר הרדמה – לידוקאין, מוזרק בדיוק לדרמיס של השפתיים ולעיתים קרובות לרקמות מסביב לשפתיים. כמות החומר הניתנת היא בדרך כלל 1 מ"ל, אך היא עשויה להשתנות בהתאם להשפעה הרצויה ולהמלצת הרופא.

מהן החלופות לשימוש בחומצה היאלורונית לטיפול בקמטים?

ישנן מספר חלופות לחומרי מילוי פנים שניתן להשתמש בהם לשיפור מראה הקמטים והקמטוטים בפנים. אלו כוללים:

  • בוטוקס: בוטוקס הוא טיפול בהזרקה המשמש לשיתוק זמני של השרירים הגורמים לקמטים, וכתוצאה מכך מקנה מראה חלק וצעיר יותר.
  • פילינג כימי: פילינג כימי משתמש בתמיסה כדי להסיר את השכבות העליונות של העור, לחשוף עור חלק ובריא יותר מתחת.
  • מיקרו-דרמה: טיפול זה כולל שימוש במכשיר לקילוף העור והסרת תאי עור מתים, וכתוצאה מכך קבלת מראה חלק וצעיר יותר.
  • חידוש העור בלייזר: חידוש העור בלייזר משתמש בלייזרים כדי להסיר את שכבות העור העליונות ולהמריץ את ייצור הקולגן, מה שיכול לסייע בשיפור מראה הקמטים והקמטוטים.
  • תרגילי פנים: תרגילי פנים, הידועים גם בשם "יוגה פנים", כוללים שימוש בתנועות פנים ספציפיות כדי לגוון ולהדק את השרירים בפנים.
  • טיפולים מקומיים: ישנם טיפולים מקומיים רבים זמינים ללא מרשם שיכולים לעזור לשפר את המראה של קמטים וקמטוטים, כגון קרמים וסרום המכילים מרכיבים כמו רטינול, חומצות אלפא הידרוקסיות וקולגן.

חשוב להתייעץ עם רופא מומחה באסתטיקה רפואית  כדי לקבוע את אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך.

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק